Premiärtur med båten

God afton!

Igår lades båten i, vi har en egen båtplats!

Det är ju fantastiskt!

Båten är i, men ska motorn fungera??
Tjoho! Motorn gick igång och spann som en katt!
Eller något i den stilen i alla fall.
Jahapp!
Idag, ca 14,30! Tror inte man kan ha det bättre än
sådär... Förutom att Håkan blev fisk-lös då!


Min kamera behöver ladda så imorgon kommer

förhoppningsvis lite mer bilder, från torpet ;-)

Vi har haft en bra helg, underbart att båten är

på plats, köket är snart färdigmålat, hallen

väntar på en vägg så vi kan få ett "pudra-näsan-rum".

I veckan som kommer ska vi försöka köpa lite

utemöbler, lite mer 12V lampor, så vi ser

nåt på kvällen... Och ta en funderare på vilket

party-tält man ska köpa.


PS;
Hemma håller jag just nu på med att göra rårörd
rabarbersaft! Veckans tredje blandning har även kanel...
Supergott! Hojta till om ni är intresserade av recept -
Det är URENKELT att göra!!
Inte bara på torpet det ska va fint!! Har planterat lite
hemma oxå. Men ytterst lite eftersom vi ska fara runt
på två ställen i sommar.
Lite svårt att ta en bild när det är helt mörkt på
balkongen, men så ser det ut, på ett ungefär!

Godnatt med er!

Kommentarer
Postat av: Frida

Du är så underbart pysslig och duktig! Att tillochmed göra egen saft, det är lixom i en nivå för sig! =) Kram

2010-06-07 @ 08:23:20
Postat av: Marielle

Ja men det är så himla mysigt!!!! Och lätt, jag lovar! Har du rabarber? För isåfall måste du testa! Du hade ju oxå planterat ;) Inte bara jag som pysslar! Kram!

2010-06-07 @ 09:31:20
URL: http://detlillatorpet.blogg.se/
Postat av: Frida

Haha, nej det är sant. Men jag känner att jag fortfarande är lite light-version av hemma fixare.

Jag har inga rabarber än, men ska fixa. Och hallon måste jag ha också. Det är ju så gott!

2010-06-07 @ 10:54:04
Postat av: Marielle

Ja hallon är toppen! Det växter fullt med vildhallon ute vid torpet, så jag håller tummarna att det blir mycket i år :) Då blir det många pajer & muffinsar! Men känner du nån som har rabarber så plocka med dig ett kilo så ska jag berätta hur du gör ;)

2010-06-08 @ 16:11:24
URL: http://detlillatorpet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0