Måla måla måla.

Och det sammanfattar ungefär vad vi gjort

på torpet senaste gångerna!

Lite annat har vi väl hunnit med förstås ;-)

Chex!
Såhär långt kom jag med det som jag visade i förr-förra
inlägget, det ska bli små skyltar till "grönsakslandet"...
Men hann inte riktigt klart.
Fina mässingskrukor från svärmor....
Och en present från svärfar! Den ska få lite ny färg
vid tillfälle :-)
Såhär blev några av rabarberbladen! Smart-marielle
glömde att olja in dom innan så de fastnade lite, men
de får ligga i solen så torkar det förhoppningsvis bort,
annars får jag helt enkelt måla dom vita :-)
Det blir så jäkla häftigt!! Litet fågelbad!
Kryddor har planterats (till höger) och rädisor har
kommit upp efter bara 3 dagar!!! (vänster).
Anemonerna är så fina fortfarande!
Håkans svamp!
Underbart!
Vy från syrénbersån.
Spisen skrapades, det hade spruckit på ganska många
ställen som ni ser...
Någon innan oss har målat, och i mitt tycke, förstört
spisen! Varför måla den grå liksom? Vi ska försöka
återställa den igen :-)
Dörren mellan kök & hall. Och innan ni blir förskräckta
o tycker att vi förstör dörren genom att måla den vit
kan jag berätta att den har varit vit från början... Någon,
kanske samma som målat spisen, har tagit bort färgen
från dörren oxå.... Hrm...
Ser ju så mycket finare ut!


Nu får vi vänta ända till onsdag innan vi

kikar ut igen....

Ha en fin vecka allihop!

M

Kommentarer
Postat av: Petra

Jättefina bladen blev!!! Blir säkert häftigt att måla dom vita, mer bilder :P

2010-06-09 @ 12:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0