Det börjar ta form

God kväll!

Nu är det slutspurt på fixning i torpet. Igår fick vi

"dödsdomen" på skorstenet av sotarn, eldförbud.

Mycket mycket tråkigt. Men lite roligt händer

också - pappi har satt upp lampor som går på

batteri, och batteriet i sin tur laddas av solcell!

Hightech! Mamma hjälpte mig att skruva ihop

utemöblerna... Äntligen!


De fina utemöblerna, och juste, mamma o jag byggde
ihop det ena partytältet igår också. MYS!
Och så blev de två idag! Tre väggar skymtas också.
Själv har jag ägnat större delen av dagen att olja in
möblerna! Kanske det tråkigaste jag gjort på länge!
Medan vi satte upp partytältet igår svepte ovädret in
över oss! Superåska och hagel! Så typiskt att man inte
kan ladda upp film här, för jag filmade nämligen
haglet, det va jäkligt tufft :-)
Majbrasa?
Nej, det var ju vår nya trapp! Håkan har
också en duktig pappa ;-)
Färdig! Eller 95% klar. Den ska oljas in, förhoppningsvis
med lite vitt. Sen i framtiden ska det nog bli ett räcke,
eftersom ursprungligen var det på gamla trappen..
Håkans mamma hade med sig Bröllostårtan, det
är ju tydligen bröllop idag! Shysst att man blev bjuden!
Mina fina krokar är uppe i sovrummet!
Även gardinerna kom upp! Gardinstängerna
är uppsatta på riktigt fyndigt sätt...
Numera har vi oxå en toalett! Eller ett rum
i alla fall :-) Mer bilder kommer.
Knölbegonia! Ser ut som en riktig liten gräddklick!
En mer okej myra :-) Sitter mitt bland örterna.
Målade lite... som vanligt. Känns som det är allt jag gör.
Men det blir ju ganska fint!
Äntligen blev dom här målade också!
Blev ju väldigt fint!
Jag har målat och decoupage:at ett nyckelskåp!
Skräddarsytt till ett torp.


Imorgon åker vi ut IGEN! Det ska bli SÅ skönt att åka

ut dit o bara njuta... Efter midsommar :-)

Då är "allt" klart. Jag passade på att pusta ut på

den fina trappan 5 minuter, det var perfekt att

ligga  o sola där! Nej nu har jag inte tid att sitta

kvar,  jag har en hissgardin att sy....

Spänningen stiger....

Godnatt och trevlig helg!

M

Kommentarer
Postat av: Petra

Du är så himla duktig tjejen!! Allt blir verkligen jättefint! Superkul att se hela förvandlingen....... Längtar redan efter mer bilder :DD

2010-06-21 @ 10:01:09
Postat av: Marielle

Kul att du gillar det =) Jag gör oxå det!! Förhoppningsvis lite mer bilder idag eller imorgon.

2010-06-22 @ 07:47:25
URL: http://detlillatorpet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0