Växtlighet


Mjao!

När man bor i lägenhet tänker man inte så mycket på allt fint som växer ute...
Det bara finns där på något sätt. För varje vecka som går nu kommer något nytt fram, nya rötter, nya blad.

Jag blir lika glad för allt! Speciellt glad blev jag när kära svärmor konstaterade att alla småträd runt omkring faktiskt är körsbär! Kanske de finaste träden, med undantag för Magnolia förstås (som jag nån gång tänker köpa!).

Vill i alla fall dela med mig lite utebilder... 
Brunnen! Som vi hittade när snön smält bort..
Behöver, som allt annat, lite kärlek (eller nya brädor).
Vatten, någon? Det funkade utmärkt att vattna med iaf :)
Det vimlar av små smultronblad runt stenen! Lovely!
Jag har snurrat och vridit på den här bilden men den
vill bara inte! Ni får vrida på huvet =)
Bilden visar iaf krusbär runt husknuten! Hur underbart
är inte det? 
Och vi har konstaterat att det jag tidigare
trodde var vildhallon/skogshallon faktiskt var det!
Så hittills har vi funnit krusbär, hallon, slånbär samt
körsbär - i ätväg alltså :) Kan även skymta några blåbärsris bakom huset. 

Kommentarer
Postat av: AnnaLii

Jag o kidsen kommer mer än gärna o mumsar ;)

2010-04-27 @ 18:44:31
Postat av: anki

LYCKA!

2010-04-27 @ 20:48:01
URL: http://signalstopp.blogspot.com/
Postat av: Marielle

Klart ni ska komma! Alla är välkomna! =)

2010-04-27 @ 23:15:05
URL: http://detlillatorpet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0