Samla saker till boet

När man ska 'bo' på två ställen är det viktigt att ha dubbel uppsättning av allt!
Det är mycket underhållande för mig, känns nästan som man ska flytta hemifrån igen.
Fast jag är noga med att inte ha för stor andel NYA saker. Det skär sig lite mot hela Torp-mentaliteten.

Idag har jag i alla fall ökat på boet lite med finfina saker från mitt finfina jobb;



Världens finaste velourhanddukar! Handdukar måste man
faktiskt köpa nytt, det skulle vara motbjudande att ta ut
typ svarta eller grå handdukar som jag har här hemma
i lägenheten. Åhh vad fina dom är!


Kökshanddukar och en grytvante! Vill bara poängtera
att dessa kostade 19 kr (!!) styck! Fabolous!

Nästa steg blir att göra klart sovrummet! På söndag ska vi åka ut o måla klart taket, laga och måla fönster samt spackla lite väggar. Ni kanske undrar vad min uppgift är i det hela? Jag ska måla sängarna och eventuellt köksstolarna! Allt ska bli vitt! Eller i alla fall alla möbler. Efter det kommer ny tapet upp. Har 3 kataloger hemma nu och funderar.


Tittar på olika typer av fjös-randigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0